fbpx

Τα Esports ή ο ηλεκτρονικός αθλητισμός είναι ένας νέος σχετικά τομέας στην παγκόσμια βιομηχανία. Έχει τις ρίζες του στις αρχές της δεκαετίας του ’70 στις ΗΠΑ, όπου διοργανώνεται το πρώτο τουρνουά ηλεκτρονικών παιχνιδιών, με έπαθλο την ετήσια συνδρομή στο περιοδικό Rolling Stone. Ουσιαστικά όμως τα Esports εξελίχθηκαν την πρώτη δεκαετία του 2000, βασιζόμενα στη ραγδαία εξάπλωση του ίντερνετ και την άμεση πρόσβαση σε αυτό. Παιχνίδια που παίζονταν σε μικρή κλίμακα από λίγους απρόσμενα οδηγήθηκαν σε μαζικές παγκόσμιες επιτυχίες με τη συμμετοχή εκατομμυρίων ατόμων καθημερινά.
Το 60% περίπου αφορά ηλικίες μεταξύ 18 και 34, ενώ σχεδόν το 10% των φίλων των Esports είναι άνω των 45 ετών.
Οι αριθμοί στον χώρο του πρωταθλητισμού των Esports εντυπωσιάζουν:

  • 475 εκατ. δολάρια ήταν ο τζίρος του 2013 για την εταιρία Wargaming LLC, δημιουργό του επιτυχημένου World of Tanks, κατόχου του Παγκοσμίου Ρεκόρ Guinness για τον μεγαλύτερο αριθμό παικτών συνδεδεμένων σε ένα παιχνίδι την ίδια στιγμή (150.000).
  • 71μισι εκατ. θεατές παρακολούθησαν αγώνες Esports το 2013, και αυτό ήταν από ό,τι φαίνεται η αρχή μιας νέας εποχής.
  • 10.931.103 δολάρια ήταν το συνολικό έπαθλο για το «The International», την τελική φάση του παγκόσμιου πρωταθλήματος DOTA2 για το 2014.
  • 150 εκατ. δολάρια και πλέον διανεμήθηκαν συνολικά στους παίκτες το 2018, ενώ η χρονιά έκλεισε με συνολικά έσοδα ύψους 865 εκατ. δολαρίων.
  • NewZoo 2019 Global Esports Market Report: «Tο 2019, τα έσοδα από τα ηλεκτρονικά αθλήματα στην Ευρώπη ξεπέρασαν το 1 δισ. δολάρια».
  • Ο παγκόσμιος τζίρος της βιομηχανίας των games ξεπερνά αρκετά εκείνον του κινηματογράφου και της μουσικής μαζί. Το 2020, μόνο οι ηλεκτρονικές αγορές ξεπέρασαν τα 180 δισ. δολάρια.
  • Με βάση δημοσιεύματα ειδικών, το 2022 τα έσοδα από τα Esports  ξεπέρασαν τα 1,5 δισ. δολάρια, ενώ το κοινό ξεπέρασε τα 532 άτομα, και το 2023 τα έσοδα άγγιξαν τα 200 δισ. δολάρια.

Καθημερινά, χιλιάδες gamers παίζουν με στόχο την κορυφή, συμμετέχοντας σε online τουρνουά που διοργανώνονται κάθε εβδομάδα. 

Στη χώρα μας, τα Esports έκαναν εμφανή την παρουσία τους το 2010 κυρίως με το παιχνίδι Lol. Συγχρόνως, δημιουργήθηκαν ιστοσελίδες, όπως η Twitch.tv, οι οποίες παρέχουν ζωντανή μετάδοση (online streaming). Έτσι, δίνοντας τη δυνατότητα σε κάθε ενδιαφερόμενο να παρακολουθεί από τον υπολογιστή του το παιχνίδι που τον ενδιαφέρει αλλά και να συμμετέχει, ο ηλεκτρονικός αθλητισμός κρατά σταθερά ανοδική πορεία πλέον και στην Ελλάδα, κερδίζοντας όλο και περισσότερους οπαδούς.
Η είσοδος και η ανοδική πορεία των Esports στη χώρα μας γίνεται απόλυτα κατανοητή, εάν τα συγκρίνουμε με την προ 100 χρόνων είσοδο του ποδοσφαίρου και τη σημερινή του εξέλιξη!

Πηγή: greekgamingacademy.gr